Hidur micva

A szent szövegek fizikai védelmére és díszítésére alakult ki a zsidó szertartási tárgyak egy csoportja. E tárgyak használatára semmiféle előírás nincs a zsidó szövegekben, de a pergamenek, és a rájuk írt betűk épségének, teljességének biztosításához tokokat, tároló eszközöket készítettek (45 Mezuzatok). A szép szertartási tárgyak készítése és használata istent dicsőítését jelenti egy talmudi idézetre visszavezethető hagyomány szerint:„Dicsőítsd a parancsolatok teljesítésével, használj/készíts: szép szukkát (szukkoti sátor), szép lulavot (szukkoti növénycsokor), szép sófárt (kosszarvkürt), szép cicitet („szemlélőrojtok”) és szép tóratekercset, írd szép tintával, szép tollal, gyakorlott szófer készítse, és végül borítsd szép selyembe.”(Babilóniai Talmud, Sábát 133b). A vallási parancsolatok esztétikai dimenzióval kiteljesített teljesítése a hidur micvá, a parancsolatok megszépítése. A tóratekercset használaton kívül feltekercselik, majd az askenáz gyakorlat szerint tórapólyával rögzítik (12 Tórapólya). A tekercset tóraköntösbe helyezik (59 Tóraköntös, 73 Fénykép), majd a pergament tartó farudak végére rimont, koronát és tóravértet helyeznek díszítésül (3 Rimonpár13 Tórakorona rajza, 55 Tórakorona, 64 Tóradíszek).